گره در کار مردم می اندازند و به انتخابات دعوت می کنند!

بیش از 1500 خانواده سبزواری که سالهاست به طور قانونی سندهای معتبر مالکیت اراضی سجادشهر را در دست دارند و در مراحل خرید و فروششان در محضرهای رسمی با کسب استعلام های لازم از دستگاه های مربوطه، به این اطمینان رسیده اند که خریدشان کاملا قانونی و بی اشکال است، حالا ولی برای بهره مندی از حقوق شهروندیشان از جمله دریافت پروانه ساخت و سایر اقدامات موردنیاز از سوی دستگاه های خدمت رسان، در این محدوده از شهر، دارند خون به دل و آتش به جگر می شوند.

به گزارش امید سبزوار یکی از این شهروندان سبزواری که عضو گروه ایتایی مالکان مظلوم سجادشهر است، می گوید: به ایام انتخابات نزدیک شده ایم و مرتبا از همه مردم دعوت به مشارکت می کنند. ما همه این سالها در انتخابات ها شرکت کرده ایم، در زمان انقلاب پدرانمان در صف اول انقلابیون بوده اند، در زمان دفاع مقدس به دفاع از خاک وطن رفته ایم و شهید و اسیر و جانباز داده ایم، در همه موقعیت های حساس نظام، پشت سر این کشور و دین و فرهنگمان بوده ایم و هنوز هستیم، اما مسئولینی که حالا گره بزرگی در کار قانونی ما انداخته اند و مسئولیت امضاها و اسناد صادر شده از جانب خودشان را هم قبول ندارند و حقمان را نمی دهند، با چه رویی باز هم به انتخابات دعوتمان میکنند؟ ما حقوق و وظایف خودمان را می دانیم، اما آیا مسئولین هم از وظایف خود در قبال این مردم شریف خبر دارند؟  

یکی از نمایندگان مالکان سجادشهر شب گذشته با ارسال پیامی به همه اصحاب رسانه سبزوار از آن ها کمک خواسته و نوشته است:

«ضمن تشکر از زحمات گذشته، همانگونه که مستحضرید، علیرغم دستور صریح دادگستری مبنی بر انجام تکلیف ذاتیِ ادارات در ارائه خدمات به مالکینِ سجاد شهر، متأسفانه دست‌های پنهانی وجود دارد که مانع از ارائه خدمات توسط شهرداری محترم (در خصوص صدور پروانه ساختمانی) می‌شود.از شما عزیزان انتظار داریم، یک‌بار دیگر ندای مظلومیتِ مالکینِ مظلومِ سجادشهر را به گوش مسئولان برسانید.»

او همچنین اسنادی را به رسانه ها فرستاده که نشان می دهد همه مدارک و پیش نیازهای قانونی لازم قبلا برای صدور پروانه های ساختمانی در 4 اداره مسئول، وجود داشته اما حالا به یک باره غیب شده اند.

پس از مطالعه این پیام واقعا این سئوال به ذهن خطور می کند که کدام دست های پنهان و با چه انگیزه هایی می خواهند گره در کار مردم بیاندازند؟ چرا حق واضح 1500 خانواده (چند هزارنفر از شهروندان سبزواری) باید به این راحتی نادیده گرفته شود؟

در مطالب بعدی باز هم به موضوع سجادشهر خواهیم پرداخت.