امید برومندی:

تئاتر سوگنامه سهراب این شب ها با هنرنمایی، ریحانه حارث آبادی، هنرمند نونهال سبزواری در محل پلاتوی امیرشاهی این شهر برپاست و بازی روان و قدرتمند او تحسین بسیاری از هنردوستان را برانگیخته است.

جالب اینجاست که این نخستین تجربه نمایشی ریحانه است و می تواند نویدبخش آینده ای روشن برای او در عرصه هنر تئاتر باشد. به همین مناسبت پس از مشاهده اجرای او به سراغش رفتم و مصاحبه ای کوتاه با او انجام دادم که در ادامه می خوانید:

ریحانه در این مصاحبه کوتاه گفت: برای تئاتر سوگنامه سهراب یک ماه تمرین کرده و در این مسیر از آموزش ها و کمک های آقایان محمد اکبری رئیس انجن نمایش شهرستان و همچنین آقای امیر منجی بهره گرفته است.

او پیش از این توسط مادرش با شاهنامه خوانی آشنا شده بود و سال گذشته تصمیم گرفتند ماجرای رزم رستم و سهراب را برای شرکت در جشنواره تئاتر بازیگری تک سبزوار، به تئاتر تبدیل کنند که اتفاقا با همین تئاتر موفق شد که در ردیف برگزیدگان آن جشنواره قرار بگیرد.

ریحانه بعد از این تجربه، دوست دارد تئاترهای دیگری با الهام از شخصیت های شاهنامه را کار کند و پیش از همه گردآفرید در اولویت اوست.

این هنرمند نونهال تأکید کرد که فعالیت تئاتری او هیچ تأثیر منفی بر تحصیل و تکالیف مدرسه ایش نگذاشته و حتی آنقدر در دس هایش موفق است که به معلم کوچولوی کلاسشان معروف شده است.

گفتنی است در شب اول اجرای سوگنامه سهراب، که مخصوص اصحاب فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه سبزوار برگزار شد، بعضی از تماشاچیان برای حمایت و تشویق این هنرمند نونهال هدایای مادی و معنوی متعددی را برای او در نظر گرفتند. به طور مثال رضا شجاع مقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار مبلغ یک میلیون تومان وجه نقد، حمید شرافت استاد پیشکسوت خوشنویسی سبزوار قول یک دوره رایگان کلاس آموزش خوشنویسی، ابوالفضل طبسی هنرمند شاهنامه خوان سبزواری دوره رایگان کلاس های شاهنامه خوانی، آقای دانایی چند جلد کتاب آشنایی با شخصیت های شاهنامه و خانم شیرازی و چند تن دیگر از هنرمندان و هنردوستان حاضر نیز هر یک هدایا و جوایزی را برای او در نظر گرفتند.

کافه رستوران کاج سبزوار نیز از حامیان مالی این برنامه بود.

تئاتر سوگنامه سهراب تا یکشنبه شب 15 مردادماه در محل پلاتوی امیرشاهی سبزوار اجرا می شود و شهروندان هنردوست و فرهیخته سبزواری می توانند با خریدن بلیط و تماشای این نمایش از این هنرمند نونهال شهرمان و ازدیگر عوامل و دست اندرکاران او در این تئاتر حمایت کنند.