شماری از مالکان شهرک مسکونی – ویلایی سجادشهر سبزوار امروز به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی اقدام به کاشت نهال در این شهرک خوش آتیه در شمال شهر سبزوار کردند.

به گزارش امید سبزوار مالکین سجادشهر که در دو سال گذشته با مشکل عجیبی از جانب برخی مسئولان اجرایی و قضایی شهرستان مواجه گردیده و بدون هیچ دلیل قانونی و بی هیچ توجیه منطقی، از حق خود برای خرید و فروش و دخل و تصرف از زمین های قانونی شان محروم شده بودند، به تازگی و بر اثر دادخواهی هایی که نزد مدیرکل دادگستری خراسان رضوی و برخی دیگر از مدیران استانی کردند، سرانجام بخشی از مشکلاتشان مرتفع گردید، اکنون به شکرانه این گشایشی که در حال وقوع است، در آخرین هفته های سال گرد هم جمع شدند و با انجام درختکاری، امیدشان به آینده را نشان دادند.

گفتنی است علی رغم ادعایی که برخی مسئولان در دو سال گذشته مطرح کرده اند، بر اساس اسناد معتبر موجود در دست همه مردم و مدیران مربوطه، در مراحل جانمایی، نقشه کشی و خرید و فروش زمین های سجادشهر از زمانی که این اراضی به موسسه آبادانی دیار سربداران واگذار شده و به تدریج به دست مردم افتاده، در 20 سال گذشته هیچگونه تخلف و ابهامی وجود نداشته است و مردم با داشتن سندهای کاداستری، معتبرترین نوع سند در جمهوری اسلامی ایران، طبیعتا حق هر گونه اعمال مالکیت و دخل و تصرف در زمین هایشان را دارند.

لازم به توضیح است، سجادشهر در شمال شهر سبزوار و در مجاورت غرب توحیدشهر واقع شده و به نظر می رسد قرار است به یکی از نواحی ویلایی نشین و لوکس در شهر سبزوار تبدیل شود. ظاهرا سجادشهر و توحیدشهر از آخرین محدوده هایی هستند که در طرح جامع فعلی شهر سبزوار امکان پیشروی این شهر را به سمت شمال میسر می کنند و همین موضوع می تواند بر ارزش و اهمیت این شهرک مسکونی بیافزاید.