🔺پرچم مطالبه استان شدن سبزوار را باید بالا نگهداریم

👤 علی اصغر عنابستانی، نماینده غرب خراسان در مجلس:

🔹در ابتدای دوران نمایندگی ام، شرایط و وضعیت کشور برای ایجاد استان جدید فراهم نبود و دولت و دستگاههای امنیتی نیز، مخالف بودند.

🔹اما من از ابتدای دوران نمایندگی، مکرر و در تمام مجالس و محافل، عرض می کردم که پرچم مطالبه استان شدن سبزوار را که سالهاست به زمین گذاشتیم، باید دوباره به دست بگیریم.

🔹مطالبه نکردن این حق، سبب سلب آن می شود اما تقاضای آن حتی اگر منجر به نتیجه نشود، می تواند سهم دیار سربداران را به اندازه امکانات یک استان، افزایش دهد. دولت فعلی به این نتیجه رسیده که باید استانهای جدیدی ایجاد کند.

🔹در تهران و کرمان، دولت و شخص آقای رئیسی، نظرشان به تشکیل استان جدید است. ما نیز باید با تمام قوا و همه امکانات، استان شدن سبزوار را مطالبه کنیم تا از نگاه دولت دور نمانیم.

🔹در حوزه انتخابیه خود ۶ شهرستان داریم و چند شهرستان دیگر خواهان پیوستن به استان سربداران هستند. با توجه به وسعت استان و موقعیت ویژه غرب خراسان در جریان احیای شیعه ۱۲ امامی در ایران میتوان به استان شدن فکر کرد.

🔻ما مخالف استان شدن سایر شهرستان ها نیستیم و در مجلس نیز، به استان شدن جنوب کرمان به مرکزیت جیرفت، رای مثبت خواهیم داد اما باید به حقوق مردم غرب خراسان هم، توجه شود.

🔻برخی معتقدند مطالبه استان شدن سبزوار باید چراغ خاموش پیگیری شود تا از کشمکش میان سایر شهرستان های استان، جلوگیری شود.

🔻من نیشابور و تربت حیدریه را، رقیب سبزوار نمی دانم؛ چرا که دولت باید شرایط و امکانات شهرستان های مختلف را برای استان شدن، ملاک قرار دهد.

🔻تربت حیدریه و نیشابور هم اگر شرایط لازم را دارند، باید استان شوند و ما رقابتی با آنها نداریم. متاسفانه دولتمردان به این دلیل که در یک مقطع استان خراسان بزرگ را تقسیم کردند، امروز به تقسیمات دیگر در این استان فکر نمی کنند.

🔻این فضا را فقط باید با گفتن، تکرار کردن و فریاد زدن در حوزه های مختلف، تغییر داد و در ذهن مسئولان عالی کشور، جا انداخت. سایر مکاتبات، مذاکرات و بیان دیدگاه های علمی و کارشناسی در دستگاه های مربوطه، در حال انجام است.

 

رضا قدیریان / نگین بیهق

 

استان شدن سبزوار