انتشارات گراد سبزوار با تالیف و انتشار مجموعه کتاب های نوروز خواندنی، عیدانه جالبی برای کودکان دانش آموز در سراسر کشور فراهم آورده است که هم تفریح و سرگرمی است و هم محتواهای مناسب آموزشی با رعایت استانداردهای لازم به لحاظ روانشناختی و تربیتی است. در این پروژه حدود 20 نفر از فرهنگیان و هنرمندان سبزواری در زمینه تالیف و طراحی این کتاب ها مشارکت داشته اند.
حسین قادری مدیرمسئول انتشارات گراد در گفتگو با خبرنگار امید سبزوار تیم مولفان و طراحان این پروژه را به شرح زیر معرفی کرده است:
مولفان 
پایه اول
سرکار خانم خادمی 
سرکار خانم یونسیان

پایه دوم
سرکار خانم برآبادی 
سرکار خانم فتحیه

سوم
سرکار خانم پادری
سرکار خانم موسوی

چهارم
سرکار خانم محمدی
سرکار خانم کمالی

پنجم
سرکار خانم شمس آبادی
سرکار خانم دولت آبادی

ششم
سرکار خانم میرزایی
سرکار خانم سنگ سفیدی

مدیر پروژه: سرکار خانم دکتر رشیدی

طراحان:خانم ها نیک رزم، عرفانی

تصویرسازان:خانم ها کیوانلو، چروی، خاکشور

ناظر علمی:سرکار خانم ایزی

گفتنی است، مجموعه ی نوروز خواندنی در شش عنوان اول تا ششم دبستان با طرح های زیبا در 16 صفحه مبتنی بر طرح خوانا وزارت آموزش و پرورش تالیف شده است. این مجموعه بر مبنای طرح خوانا در جهت تقویت مهارت های خواندن، نوشتن، گوش کردن و خوب صحبت کردن جهت استفاده دانش آموزان در تعطیلات نوروز طراحی شده است و شامل داستان و سوالات دروس مختلف در قالب بازی ، سرگرمی و جدول میباشد. از متن داستان ها سوالاتی جهت تقویت درک مطلب و مرتبط با دروس فارسی، ریاضی، علوم و… طراحی شده است.

گروه آموزشی گراد در سال 1390 فعالیت خود را در حوزه ی نشر آموزشی و با هدف ایجاد فرصت های برابر آموزشی آغاز نموده و در این مدت توانسته است با کسب عنوان بیشترین شمارگان کتاب در سال 1392، اخذ تأییدیه های علمی و آموزشی از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، کسب عنوان ناشر برتر آموزشی در سال 1394، بهره مندی از هیأت علمی متخصص و کارآمد، دریافت تندیس طلایی کنفرانس مدیران موفق از سوی کتابخانه ملی ایران در سال 1395، ناشر تقدیر شده در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال 1402 و نیز تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان، به جامعه آموزشی کشور خدمت نماید.