با عبور هر دو کمپین استان شدن سبزوار و نیشابور از مرز 10 هزار حمایت مردمی در وبسایت فارس من، اینک خبرگزاری فارس می بایست طبق قولی که داده است، مطالبه این 20 هزار نفر از شهروندان سبزواری و نیشابوری را برای تقسیم استان خراسان رضوی و تأسیس استان هایی به مرکزیت سبزوار و نیشابور را از عالی ترین مقام مسئول پیگیری نماید.

به گزارش امید سبزوار، دقایقی قبل در ظهر شنبه 19 شهریور 1401 پویش درخواست ارتقاء منطقه غرب خراسان به استان سربداران به مرکزیت سبزوار مرز 10 هزار حمایت را رد کرد و در حال حاضر عدد 10001 را نشان می دهد که البته این رقم مرتباً در حال افزایش است. پویش درخواست استان شدن نیشابور نیز در حال حاضر با 10384 حمایت کننده، مرتبا در حال رشد است.

در حال حاضر از بین 70900(بیش از هفتادهزار) پویش ثبت شده در وبسایت فارس من، تنها 6 کمپین مرز 10 هزار حمایت کننده را رد کرده اند و دو مورد از این کمپین ها مشخصا به تقسیم استان خراسان رضوی و استان شدن سبزوار و نیشابور تعلق دارد که جایگاه های پنجم و ششم پر حمایت ترین مطالبات مردمی را به خود اختصاص داده اند.

طبق دستورالعملی که خبرگزاری فارس برای این پویش ها در نظر گرفته است، اگر تعداد حمایت های مردمی از هر کمپین به 50 هزارنفر برسد، موضوع مورد مطالبه را در صحن علنی مجلس پیگیری خواهد کرد.

از آنجایی که در لایحه تقسیمات کشوری که گفته می شود اخیرا توسط هیأت دولت تهیه شده و قرار است به مجلس ارائه شود، فقط به ایجاد استان های جدیدی در سیستان و بلوچستان، کرمان و اصفهان اشاره شده و خبری از تقسیم خراسان رضوی نیست، حمایت هموطنان و هم استانی ها از این پویش های به راه افتاده می تواند این حق و نیاز ضروری مردم خراسان رضوی برای تقسیم و تاسیس استان های جدید را به بالاترین مقامات مسئول یادآوری کند.

امید که مردم عزیز سبزوار و نیشابور بتوانند با کمی همت دیگر، کمپین های مورد حمایت خود را در مرحله اول به بالاترین پویش های حمایت شده کشور برسانند و در گام بعدی با عبور از مرز 50 هزارحمایت، این موضوع مهم و حیاتی برای خود را به صحن علنی مجلس بکشانند.