انتشارات گراد که در سالهای اخیر یکی از انتشارات موفق کشور در حوزه کتاب های درسی و کمک آموزشی بوده است، برای دانش آموزان ایرانی در سراسر کشور در ایام نوروز 1403 عیدانه ای ارزشمند را تدارک دیده است.

به گزارش امید سبزوار، انتشارات گراد که بنیانگذاران و مدیران آن از فرهنگیان فرهیخته دیار سربداران هستند، مجموعه کتاب های «نوروز خواندنی» را با الهام از پیک های نوروزی قدیم تهیه کرده است که بخشی از نوستالوژی دانش آموزان دهه 60 و 70 ایران بودند و حالا قرار است با محتوایی هدفمندتر متشکل از داستان های کودکانه، مطالب آموزشی، بازی و سرگرمی ، برای دانش آموزان دهه نودی هم خاطره سازی کنند.

حسین قادری مدیرعامل مدیرمسئول انتشارات گراد و مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری باغ کتاب گراد در این رابطه به خبرنگار امید سبزوار گفت: ما با بررسی هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که دانش آموزان نسل جدید علی رغم اینکه از هوش و توانمندی های ذهنی بسیار بالایی برخوردارند، اما در زمینه درک مطالب خواندنی ضعیفند، به همین خاطر با تیمی از فرهنگیان با تجربه و کارآزموده به سرپرستی خانم دکتر رشیدی و با کمک هنرمندان دیار سربداران کتاب های نوروز خواندنی را طراحی کردیم و در اختیار مدارس سراسر کشور گذاشتیم که اگر تمایل داشته باشند، برای ایام نوروز به دانش آموزان خود معرفی کنند.

قادری افزود: مجموعه کتاب های نوروز خواندنی برای پایه های تحصیلی اول تا ششم دبستان آماده شده و خوشبختانه تا کنون استقبال خوبی در سراسر کشور به عمل آمده و چاپ اول این کتاب ها به پایان رسیده است.

وی با بیان این توضیح که انتشارات گراد متعلق به سبزوار است، اما در سطح ملی کار می کند و اکثر شهرهای کشور با دفتر این انتشارات در تهران در تماسند، گفت: در تألیف کتاب های نوروز خواندنی، 17 نفر مولف و 6 هنرمند تصویر ساز و گرافیست که همگی سبزواری هستند، مشارکت داشته اند. امید سبزوار اسامی تیم تألیف و هنرمندان دست اندرکار این پروژه در خبر بعدی منتشر می شود.

مدیرمسئول انتشارات گراد همچنین گفت: مجموعه کتاب های نوروزخواندنی با فضای تفریحی و سرگرمی و آموزشی هدفمندی که دارد، می تواند یک عیدی خوب برای دانش آموزان ابتدایی باشد و خانواده ها هم می توانند خودشان این کتاب ها را برای فرزندان دانش آموز خود در هر یک از پایه های اول تا ششم ابتدایی تهیه کنند. 

مجموعه کتاب های نوروز خواندنی در کتابفروشی های معتبر سطح شهرها و نیز در سایت انتشارات گراد به آدرس https://gradpress.ir/ قابل خریداری است.