دبیر همایش بین المللی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی حضور دو میهمان برجسته درعرصه تئاتر و هنرهای نمایشی کشور دکتر قطب الدین صادقی و آقای میثم زندی در سبزوار برای مراسم بزرگداشت اول آبان خبر داد.

دکتر مهیار علوی مقدم این خبر را در گروه واتس آپی شبکه رسمی ابوالفضل بیهقی که 94 شرکت کننده دارد اعلام کرد و گفت: با حضور این دو هنرمند برجسته کشوری دو کارگاه پژوهشی مربوط به صحنه پردازی و جنبه های نمایشی نثر فارسی در سبزوار بر پا خواهد شد.

وی افزود: در روز 30 مهر یک روز پیش از برگزاری همایش بزرگداشت بیهقی هماهنگی با اداره ارشاد سبزوار برنامه دیدار اهل هنر این شهر با دکتر قطب الدین صادقی و نیز برپایی کارگاه دراماتورژی «رویکردهای نوین در طراحی صحنه» توسط دکتر میثم زندی و نیز آرش خوانی و.....در تالار کاشفی مجتمع فرهنگی هنری اسرار برگزار خواهد شد.

علوی مقدم همچنین گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار به مدیریت آقای رضا شجاع مقدم و نیز امورفرهنگی شورای شهر و شهرداری سبزوار نیز همکاری و همراهی خوبی در پیگیری اجرای برنامه های بخش مردمی وهنری این همایش سالانه دارند.

گفتنی است یکی از جنبه های مهم تاریخ بیهقی، ارزش های داستانی و نمایشی این اثر گرانسنگ است که به گفته صاحبنظران ادبیات فارسی و هنر نمایشنامه نویسی بسیاری از داستان ها و توصیفات دقیق و هنری ابوالفضل بیهقی قابلیت تبدیل شدن به تئاترهایی فاخر را دارد.

پیش از این نیز حضور شخصیت های برجسته تئاتری کشور در همایش بزرگداشت اول آبان روز ملی بیهقی  در سبزوار با دعوت از هادی مرزبان در سال 1394 سابقه دارد.

جزئیات بیشتر درباره سایر برنامه های بزرگداشت اول آبان روز ملی ابوالفضل بیهقی پدر نثر فارسی به نقل از دکتر مهیار علوی مقدم در خبرهای بعدی همین وبلاگ به اطلاعتان می رسد.