صحبت های اخیر علی اصغر عنابستانی نماینده مردم غرب خراسان در یک جلسه با حضور کارآفرینان سبزواری، زنگ خطری جدی را برای دوستداران و علاقه مندان توسعه سبزوار به صدا در آورده است.

عنابستانی در جلسه فوق با لحنی قاطع و صریح با استناد به نامه مدیرکل دادگستری خراسان رضوی گفته است: منطقه ویژه اقتصادی سبزوار و سجادشهر هیچ مشکل قضایی ندارند و موضوعاتی که هست، مربوط به مسائل بین دستگاه هاست و ربطی به ساختار قضایی ندارد و آقای فرماندار باید این موضوع را حل کند. 

این نماینده همچنین بیان کرده است: مصوبه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار را دولت برج 3 پارسال تصویب کرد اما ابلاغش به برج 8 سال 1401 افتاد و در آن 5 ماه عده ای از همین سبزوار سیخ می زدند که این مصوبه ابلاغ نشود!

این صحبت های عنابستانی به منزله هشداری جدی برای مردم زخم خورده سبزوار است که به خوبی یادشان هست سالها قبل چگونه هنگام احداث راه آهن تهران - مشهد با کارشکنی ها، کوته نظری ها و یا غرض ورزی های سیاسی و منفعت پرستی های شخصی برخی افراد، همه مردم یک شهر از یک پروژه مهم زیرساختی محروم شدند و اکنون چندین دهه بعد از آن، با وجود سالها تلاش و پیگیری هنوز این محرومیت جبران نگردیده و سبزواری ها در حسرت شنیدن سوت قطار در شهرشان هستند.

آیا حالا همان اهمال کاری و یا غرض ورزی های سیاسی و یا منفعت پرستی های شخصی که باعث محرومیت مردم سبزوار از راه آهن شد، قرار است زخم کاری دیگری بر پیکر این شهر بزنند و سبزواری ها را از احداث منطقه ویژه اقتصادی نیز محروم کند؟!

سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی سبزوار مدت هاست که اعلام کرده همه زیرساخت های لازم را برای این پروژه آماده کرده است و در سال 1401 خبرنگاران غرب خراسان نیز به بازدید میدانی از این پروژه رفتند و در جریان همه کارهای انجام شده قرار گرفتند. چندین سرمایه گذار داخلی و خارجی نیز پس از بازدید از این منطقه برای انجام سرمایه گذاری اعلام آماده کرده اند. پس چرا با وجود فراهم بودن همه زمینه ها و ابلاغ مصوبه دولت، هنوز به گفته عنابستانی یک کسانی در شهرستان و یا در استان سیخ میزنند و نمی گذارند این پروژه شروع به کار کند؟ واقعا اینها چه کسانی هستند؟ چه اهدافی دارند و در مقابل تضییع حق هزاران جوان جویای کار در غرب خراسان که تشنه ایجاد و راه اندازی پروژه ای با ظرفیت اشتغالزایی بالا هستند، چه جوابی خواهند داشت؟