به دنبال اعلام برگزاری نشست خبری رئیس شورای شهر سبزوار در بعد از ظهر یکشنبه 16 مهرماه، شماری از مالکین مظلوم سجادشهر از رسانه هایی که در این نشست شرکت می کنند، درخواست کرده اند که پیگیر مشکل مالکین سجادشهر باشند. 

یکی از نمایندگان مالکین در گروهی تحت عنوان مالکین مظلوم سجادشهر در ایتا، مطالب زیر را خطاب به اصحاب رسانه سبزوار نوشته است:

از عزیزانِ خبرنگار و رسانه‌های محلّی تقاضامندیم در این نشست خبری و در حضور رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر، موضوع سجاد شهر و خواسته‌های ۱۵۲۳ مالکِ مظلومِ آن را مطرح نمایند.

 لذا توجه شما بزرگواران را به نکاتی پیرامون سجادشهر و اهمیتِ سرعت بخشیدن به عمران و آبادانی این بخش از شهر جلب می‌نماییم:

۱- سجاد شهر در محدوده خدمات شهری و طرح تفصیلی سبزوار قرار دارد، لذا از شورای اسلامی شهر و شهرداری محترم انتظار داریم نگاهی ویژه به این منطقه داشته باشند.

۲- سجاد شهر، با توجه به فراهم بودنِ بسیاری از زیرساخت‌های آن و دردسترس بودن بسیاری از امکانات و خدمات شهری و ... بهترین منطقه برای استقرار سرریز جمعیت شهر سبزوار است.

۳- از نظر مبلمان شهری، لازمست سجاد شهر از وضعیت اراضیِ بایر به چهرهٔ شهری تبدیل شود که شاهد تقارن در ساخت و ساز در دو طرف بلوار باشیم.

 ۴- در حال حاضر تمامِ امکاناتِ شهری و خدمات رفاهی که به توحید شهر اختصاص یافته، بصورت یکطرفه بهره‌برداری می‌شود و تا چند کیلومتر به سمت غرب ادامه یافته، در صورتیکه سمتِ راستِ بلوار از این خدمات محروم است و میتواند با کمترین هزینه به بهره‌برداری برسد.

۵- در سنوات گذشته تعداد کثیری از مالکین پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند، اما بدلیل مشخص نبودنِ بر و کف موفق به اجرا نشده‌اند، لاکن مدت دوسالست که این مانع برطرف شده و خیابان کشی و جدول گذاری انجام گرفته و بر و کف مشخص گردیده، لذا امیدواریم به محض رفع مشکل، در اولویت کاری قرار گیرد.

۶- سجاد شهر می‌تواند در قالبِ یک شهرک مدرن، به عنوانِ منطقهٔ خاص و تفرجگاهی مد نظر قرار گیرد و این ظرفیت بخوبی وجود دارد.

۷- بالغ بر ۱۳۴ قطعه از قطعاتِ سجاد شهر بیش از ۱۵ سال است که توسط شهرداری به شهروندان عزیز واگذار شده (به پیمانکاران یا معوض) اما در طول این مدت امکان استفاده و بهره‌برداری را نداشته‌اند، لذا انتظار دارند در راستای آزادسازی و عمران و آبادانی سجادشهر مساعدت بیشتری از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر انجام گیرد.