کمپین درخواست ارتقاء منطقه غرب خراسان به استان سربداران به مرکزیت سبزوار که به عنوان پویش استان شدن سبزوار نیز شناخته می شود، به جایگاه چهارمین پویش پرطرفدار کشور در وبسایت فارس من رسید.

به گزارش امید سبزوار، هم اکنون صبح یکشنبه 20 شهریور 1401 تعداد رأی دهندگان این کمپین به 11995 نفر رسیده که البته مرتباً نیز در حال رشد است. 

بر مبنای همین گزارش در حال حاضر در کل کشور تنها 3 پویش ملی «درخواست تبدیل دوران تحصیل دانشگاهی به سابقه کار با14531 رأی و مطالبه از صداوسیما در فرهنگ‌سازی حیا و پوشش با 13408 رأی و درخواست اجرای قانون ماده ۱۰ وزارت نفت با 12704 رأی جلوتر از کمپین استان شدن سبزوار هستند و فاصله سبزوار تا رسیدن به جایگاه اول پویش های مردمی کشور، تنها کمتر از 3000 رأی است. 

کمپین استان شدن نیشابور هم با 11218 رأی در جایگاه پنجمین پویش پر طرفدار کشور قرار دارد که این کمپین نیز مرتباً در حال رشد است.

امید می رود با ادامه حمایت مردمان نیشابور و سبزوار بزرگ از کمپین های استان شدن این دو منطقه، توجه دولت و مجلس به حق و مطالبه دیرینه مردم این نواحی بزرگ، پرجمعیت و پرپتانسیل در استان پنهاور خراسان رضوی برای تاسیس استانی مستقل جلب شود. 

تنها با نگاهی گذرا به وضعیت نامتوازن توسعه در خراسان رضوی و انباشت عمده امکانات توسعه ای در کلانشهر مشهد و نواحی پیرامونی آن و محرومیت نواحی دور از مرکز استان نظیر غرب ، جنوب، شرق و حتی برخی نواحی مرکزی خراسان رضوی، ضرورت تقسیم این استان پهناور به جهت برقراری عدالت در توزیع اعتبارات و امکانات بر هر کسی مشهود و آشکار می شود.

 

 

استان خراسان غربی