گروه آیینی مقوم (صدای سبزوار) چند سالی است که جای خود را در میان دوستداران موسیقی فولکلور و رقص محلی غرب خراسان باز کرده و نام و آوازه ای به هم رسانیده است. این گروه توسط مسعود حسینی نژاد یکی از هنرمندان جوان و پر تلاش سبزواری راه اندازی شده است. 

به گزارش امید سبزوار، استاد محمد عبدالله زاده ثانی پژوهشگر ارشد میراث فرهنگی و گردشگری سبزوار به تازگی در جمع شماری از فرهیختگان این شهر از مسعود حسینی نژاد به عنوان هنرمندی یاد کرد که در جوانی به مقام استادی رسیده اما خضوع و خشوع خود را حفظ کرده است.

امید سبزوار به همین مناسبت به معرفی مختصری از این هنرمند ارزشمند دیار سربداران می پردازد:

مسعودحسینی نژاد متولد ۱۳۶۸ سبزوار است. وی از کودکی به فعالیت های هنری علاقه مند بود و ابتدا در دوره راهنمایی جذب تئاتر شد و تا پایان دبیرستان به اجرای نمایش هایی در سطح مدارس شهرستان پرداخت. 

حسینی سپس از سال 85 به عضویت در گروه آیینی ورشرنگ به مدیریت استاد حمید ذبیحی درآمد و از آن پس فعالیتش در تئاتر کمتر و در موسیقی و رقص محلی بیشتر شد. او به تدریج در محضر استاد حمید ذبیحی موسیقی محلی را فرا گرفت و برای یادگیری ساز دف نیز در محضر استاد هادی درقدمی شاگردی کرد و با گروه ورشرنگ به چندین جشنواره و اجرا در شهرهای مختلف کشور و صدا و سیما رفته و در خارج از کشور نیز چند اجرا در کشورهای ترکیه، بلغارستان، مالزی و افغانستان داشته است.

وی از سال ۹۵ نیز خود شروع به آموزش ساز دف و آموزش موسیقی و رقص محلی به هنرجویان این عرصه در سبزوار کرده و نیز به تاسیس گروه آیینی مُقوم(صدایِ سبزوار) پرداخته و در جشنواره های داخلی و خارجی مختلفی شرکت کرده است.

به طور خلاصه برخی از مهمترین فعالیت های هنری مسعود حسینی نژاد را می توان به صورت فهرست وار به شرح زیر بیان کرد:

عضوگروه آیینی وِرشرَنگ سبزوار
سرپرست گروه آیینی مُقوم سبزوار
نوازنده و مدرس ساز دف و دهل
هنرمند صنایع دستی و تولید کننده ساز های کوبه ای (دف، دهل، دایره، دمام...)
دارای مجوز تولید از وزارت میراث فرهنگی
محقق در زمینه موسیقی فولک و آیین های خراسان
لیدر محلی و فعال حوزه گردشگری شهری

رسانه امید سبزوار برای این هنرمند و همه هنرمندان سبزواری آرزوی موفقیت و سربلندی دارد.