فرودگاه سبزوار در آبان ماه 1402 میزبان 47 پرواز در سه دسته هوانوردی عمومی، مسافربری و سایر بوده است.

به گزارش امید سبزوار به نقل از شماره صد و شصت و هشتم ماهنامه آماری عملکرد فرودگاه های کشور که به تازگی منتشر شده است، فرودگاه سبزوار از حیث تعداد کل پروازهای انجام گرفته در آبان 1402 از بین 64 فرودگاه بررسی شده، در جایگاه چهل و یکم کشور قرار گرفته که تقریبا جایگاه متوسطی محسوب می شود و از مراکز استان هایی نظیر سمنان، بجنورد، همدان و یاسوج عملکرد بالاتری داشته است.

بر مبنای همین گزارش از تعداد 47 پرواز انجام شده در فرودگاه سبزوار در آبان 1402 تعداد 29 مورد آن در حوزه هوانوردی عمومی، 2 مورد آن مسافربری و 16 مورد آن در دسته سایر پروازها جای گرفته که توضیحی درباره آن ها داده نشده است. 

احتمالا در شماره های بعدی این ماهنامه عملکرد فرودگاه سبزوار در حوزه مسافربری رشد قابل توجهی خواهد داشت زیرا از اواخر آبان و در واقع از آذرماه گذشته، پروازهای هفتگی مسافری در مسیر هوایی سبزوار تهران و بالعکس مجدداً برقرار شده است. 

در همین مدت فرودگاه های بجنورد و گناباد که هر دو از شهرهای هم سنخ با سبزوار هستند، بجنورد مجموعاً 28 پرواز و گناباد مجموعاً 16 پرواز در مجموع حوزه های هوانوردی عمومی، مسافربری و سایر داشته اند.

سبزوار در موقعیت استراتژیکی در شمال شرق ایران قرار دارد و ممکن است برخی از پروازهای غیرمسافری انجام شده در این فرودگاه مربوط به این جنبه از کارایی و نقش راهبردی آن باشد.