یک خبرنگار سبزواری به مناسبت روز تولدش اقدام به کاشت دو عدد نهال در یکی از بوستان های سبزوار کرد.

به گزارش امید سبزوار، مهدیه عابدی خبرنگار ایلنا (خبرگزاری کار ایران) به تازگی به مناسبت زادروز خود در 24 آذرماه، شیوه متفاوتی را برای جشن گرفتن انتخاب کرد. او با هماهنگی سازمان، پارک ها و فضای سبز شهرداری سبزوار، دو نهال درخت را در محل پارک بعثت این شهر کاشت تا هم از بعضی هزینه های گزاف و تجملات غیرضروری که این روزها در مراسم جشن تولد رایج شده، پرهیز کند و هم یادگاری ماندگاری از خود بر جای بگذارد.

عابدی در گفتگو با خبرنگار امید سبزوار درباره این اقدام گفت: درختان گنجینه های ارزشمند طبیعی هستند که در همه جهان همواره همنشین و همراه زندگی  ما انسان ها بوده اند و همیشه از فواید آن ها بهره برده ایم. اما بعضی وقت ها نسبت به این نعمت ارزشمند بی مهری و کم توجهی های زیادی روا داشته می شود.

وی با ابراز انتقاد از بی توجهی بعضی شهروندان به درختان در هنگام ساخت و سازهای شهری که باعث خشک شدن غیرعمدی و یا حتی عمدی برخی درختان می شود، گفت: درختان بهترین شهروندان شهر شهری هستند که بدون آن ها زندگی اگر هم ممکن باشد، بسیار سرد و خشک و بی روح خواهد شد و برعکس هر چه شهر ها فضای سبز زنده تر و بیشتری داشته باشند، آب و هوای سالم تر و شهروندانی با نشاط تر خواهند داشت.

عابدی همچنین گفت: در سالهای اخیر با توجه به خشکسالی هایی که در کشور گرفتارش هستیم، شاهد خشک شدن برخی درختان قدیمی در سطح معابر عمومی و حتی پارک های شهر بوده ایم که این موضوع نشان می دهد علاوه بر کاشت درختان، نگهداری از آن ها نیز مسئله مهمی است که انشالله هم شهرداری و هم مردم سبزوار نسبت به مراقبت از این گنجینه های ارزشمند با آبیاری، سم پاشی و هرس و رسیدگی های به موقع همت کنند تا شاهد شهری باشیم که مانند اسمش، واقعا سبز و زیبا باشد.

گفتنی است درختان کاشته شده توسط این خبرنگار عابدی نهال های زیتون وحشی (زیتون تلخ) هستند که با اقلیم این منطقه سازگارند و در فصل بهار گل های معطری می دهند که محیط اطراف را خوشبو و خوش منظر می کنند.