حساب های بانکی یک صنعتگر پیشکسوت سبزواری تنها چند روز بعد از تجلیل از او در همایش کارآفرینان نمونه شهرستان، توسط اداره امور مالیاتی این شهر بسته شد.

کریم عامری با  اعلام این خبر به امید سبزوار گفت: وقتی که در پمپ بنزین بودم و کارتم با وجود داشتن موجودی، عمل نکرد، متوجه این مسدودی شدم و این رفتار متناقض برایم بسیار عجیب است، این چه حمایت و چه تجلیلی از صنعتگران است که باید بلافاصله چند روز بعد از این تجلیل حساب های بانکی ام بسته شود و حتی کارتی که حقوق بازنشستگی ام به آن واریز می شد نیز مسدود شود؟!

امین عامری فرزند این صنعتگر در ادامه به توضیح این موضوع پرداخت و گفت: ما صنعتگران هیچ مشکلی با پرداخت مالیات قانونی مان نداریم، اما قوانین حوزه مالیات در ایران به شکلی تنظیم شده است که عملا به ضرر صنعتگر تمام میشود زیرا با واقعیت رایج در بازار همخوان نیست. مانند همین قانون ارزش افزوده و فاکتورهای رسمی که از 1388 مصوب شده است.

وی افزود: در واقع قانونی که تصویب میشود اگر کامل و برای همه اجرا نشود، به ضرر کسانی خواهد بود که آن را اجرا میکنند و از آنجایی که ما یک شرکت مشخص و ثبت شده بودیم، از همان اول این قانون شامل حالمان شد اما الان همچنان بعد از 14 سال از تصویب این قانون، بعضی از صنف ها و افراد فعال در این چرخه این قانون را اجرا نمی کنند و در عین حال ما برای تأمین بعضی آیتم های مورد نیازمان که در جای دیگری تولید نمیشود، مجبور به خرید از آنهاییم. 

وی در ادامه گفت: همین روند در پایان باعث می شود که ما نتوانیم بابت بعضی خریدهایمان فاکتور رسمی بگیریم، اما در فروشمان موظفیم که فاکتور رسمی داشته باشیم و در نهایت اداره دارایی، مالیات ما را بر اساس فاکتورهای رسمی فروشمان بدون در نظر گرفتن فاکتورهای غیررسمی هزینه هایمان تعیین می کند و در نتیجه مالیاتی غیرواقعی و ناعادلانه برایمان در نظر گرفته میشود و برای پرداخت این مالیات غیرواقعی و نامنصفانه باید خط تولید را تعطیل و کارگران را بیکار کنیم زیرا عملا توان تامین دوباره مواد اولیه و پرداخت حقوق کارگران برایمان باقی نمی ماند. 

امید سبزوار ضمن آرزوی برطرف شدن این مشکل از سر راه صنعتگران پرتلاش کشور، در مطالب بعدی این رسانه، بخش های دیگری از گزارش و گفتگوی چند ساعته با آقای کریم عامری صنعتگر پیشکسوت غرب خراسان را منتشر می کند که خاطر سابقه چند دهه ای در فعالیت صنعتی و تولیدی به پدر صنعت سبزوار نیز شهرت یافته است. 

امید سبزوار همراه باشید...
 

در صورتی که اداره امور مالیاتی شهرستان سبزوار نیز مایل به ارائه توضیحاتی در این زمینه باشد، رسانه امید سبزوار این فرصت را در اختیار آن قرار می دهد و از این بابت