گروهی متشکل از شماری از فرهیختگان و نخبگان فکری و فرهنگی غرب خراسان تحت عنوان «سبزوارتوسعه» با هدف ایجاد محلی برای بحث و بررسی اهداف، چالش ها و آینده نگری توسعه سبزواربزرگ و پیگیری اخبار مرتبط با آن در پیام رسان ایتا تشکیل شد.

موسس این گروه در بخشی از مرامنامه ابتدایی آن نوشته است:

💠امیدواریم پس از مدتی همفکری و گفتگو در این گروه بتوانیم به چند سئوال مهم در خصوص اولویت ها و اهداف و چالش های اساسی توسعه سبزوار پاسخ دهیم و به راهکارهایی برای حرکت بهتر دیار سربداران در مسیر توسعه پایدار برسیم.

💠ضمانت اجرایی موفق عمل کردن این گروه و کسب نتایج مثبت چه در بُعد نظری و چه در بُعد عملی تک تک اعضای محترم گروه هستند که هر کدام در هر موقعیت فردی، شغلی و اجتماعی که هستیم، به تعقیب و پیگیری اهداف و راهکاری هایی که در اینجا مطرح می شود بپردازیم.

💠ضمنا این گروه ماهیتاً قرار نیست در انتخابات آینده مجلس و یا هر موقعیت سیاسی دیگری از شخص یا گروهی خاص حمایت کند، اما هر یک از اعضا آزادند که طرفدار یا مخالف شخص یا گروهی باشند و می توانند نگاه تحلیلی و نقد و نظرات خود را نسبت به شخصیت های سیاسی و انتخاباتی و حتی معرفی نامزدهای محبوب و برنامه هایشان را در این گروه داشته باشند. متعاقبا حق نقد محترمانه و به چالش کشیدن آن ها نیز برای همه  اعضا وجود دارد.

💠امروز که این گروه را ایجاد می کنم، مطمئن نیستم آیا موفق به ایجاد فضای همفکری و بحث و گفتگوهای سازنده در این فضا خواهیم شد و یا این گروه هم مانند هزاران گروه دیگر به یک فضای خنثی با مطالب متفرقه تبدیل خواهد شد؟ اما این تلاشی است که امیدوارم با همکاری شما عزیزان نتایجی را که در بالا شرح دادم، در پی داشته باشد.

گفتنی است پیوست به گروه سبزوارتوسعه برای کلیه علاقه مندان به مباحث توسعه غرب خراسان آزاد و از طریق لینک دعوت زیر امکان پذیر است:
https://eitaa.com/joinchat/3450208900C364987acf7