🔷️یکی از نکات مهمی که در نشست خبری دوشنبه شب میثم حسین آبادی شهردار سبزوار، مطرح شد اما رسانه ها به آن نپرداختند، موضوع پرونده حقوقی شهرداری در ارتباط با موسسه آبادانی دیار سربداران بود.

🔶️در بخشی از این جلسه یکی از خبرنگارانی که ظاهرا نه تنها بی طرف نیست بلکه عداوتی چندساله با موسسه آبادانی دیار سربداران دارد، در نوبت پرسش خود به شهردار گفت: سئوالی که من از همه شهرداران می پرسم این است که در شکایتی که شهرداری از موسسه آبادانی دیار سربداران دارد، پرونده در چه حال است؟ طلبی که از زمین ها داشتید، بحث فرودگاه قدیم، یکی از فازهای توحیدشهر، سجادشهر و بخشی از شهرک اندیشه؟

🔷️ میثم حسین آبادی شهردار سبزوار در پاسخ به این سئوال خبرنگار ابتدا از سید عباس شبیری یکی از معاونان خود پرسید آیا پرونده ای داریم؟ و  سید عباس شبیری اظهار بی اطلاعی کرد و قرار شد از بخش حقوقی بپرسد. سپس چند دقیقه بعد و پس از استعلامی که از همکاران خود در بخش حقوقی کرد، به شهردار پاسخ داد: یک مورد شکایت موسسه از شهرداری را داریم در شهرک صنعتی فرودگاه!

🔶️ظاهرا این پاسخ کاملا خلاف میل خبرنگار سئوال کننده بود. زیرا او دوست داشت و سعی کرده بود القا کند که شهرداری از موسسه آبادانی دیار سربداران شکایت دارد، اما حداقل تا اینجای کار معلوم شد اگر شکایتی هم باشد، شکایت موسسه از شهرداری است. به همین خاطر خبرنگار سئوال کننده نه تنها به جوابی که منتظرش بود نرسید، بلکه حتی ترجیح داد دیگر از شهردار نپرسد شکایت موسسه از شهرداری بابت چیست؟

🔷️سئوالی که به ذهن مخاطب خطور میکند این است که چگونه فردی با چند سال سابقه خبرنگاری که به قول خودش همیشه از همه شهرداران این سئوال را پرسیده است، تا به حال هنوز اطلاعاتش ناقص باقی مانده و اشراف درستی به این موضوع ندارد که اصلا شهرداری شکایتی از موسسه ندارد؟ آیا او فقط هدفش از طرح این پرسش در هر جلسه ای، جوسازی علیه موسسه است و به آنچه در واقعیت هست هیچ کاری ندارد؟ راستی ماجرای شکایت موسسه آبادانی دیار سربداران از شهرداری چیست؟ چرا کسی در آن جلسه خواستار روشن شدن این موضوع نشد؟

🔶️گفتنی است موسسه آبادانی دیار سربداران در سبزوار با پروژه های شاخصی نظیر ساخت فرودگاه و پیگیری منطقه ویژه اقتصادی شناخته میشود و علی رغم جوسازی های بیشماری که در چند سال اخیر علیه این موسسه مردم نهاد انجام شده، هنوز هیچ مدرک معتبری دال بر جرم و خطایی توسط این موسسه اثبات و منتشر نشده است.