«امید سبزوار» عنوان یک مجموعه رسانه ای شامل وبلاگ، پیج اینستاگرام و کانال هایی در ایتا، تلگرام و بله است که این روزها با رویکرد فرهنگی و مردمی و با دغدغه مسائل توسعه ای غرب خراسان، به صورتی کاملا قانونمندانه و در محدوده های مجاز عمومی به فعالیت تحلیلی و خبری و تولید محتوا مشغول است که مطالب این رسانه تا کنون بارها و بارها توسط دیگر رسانه ها و نیز توسط برخی شخصیت ها و چهره های محلی مورد بازنشر قرار گرفته اند... ادامه مطلب را در اینجا بخوانید.

«امید سبزوار» عنوان یک مجموعه رسانه ای شامل وبلاگ، پیج اینستاگرام و کانال هایی در ایتا، تلگرام و بله است که این روزها با رویکرد فرهنگی و مردمی و با دغدغه مسائل توسعه ای غرب خراسان، به صورتی کاملا قانونمندانه و در محدوده های مجاز عمومی به فعالیت تحلیلی و خبری و تولید محتوا مشغول است که مطالب این رسانه تا کنون بارها و بارها توسط دیگر رسانه ها و نیز توسط برخی شخصیت ها و چهره های محلی مورد بازنشر قرار گرفته اند.

خوشبختانه از حدود دو دهه قبل در فضای رسانه ای ایران، تعدادی سرویس های مجاز و قانونی نظیر «بلاگفا» و یا «بیان» برای وبلاگ نویسی وجود داشته اند که به همه شهروندان اجازه می داده اند زیر چتر قانونی این سرویس ها با کمترین هزینه و بعضا حتی به صورت رایگان به ایجاد رسانه های شخصی خود بپردازند و به شهروند خبرنگارانی تبدیل شوند که در موضوعات مورد علاقه شان به تهیه گزارش، خبر و یا مطالب تحلیلی پرداخته و دیدگاه ها و نظراتشان را بیان کنند.

 به مرور زمان با گسترش فضای مجازی، وبلاگ نویسان مسیر خود را در قالب پیج های اینستاگرامی، کانال های تلگرامی و ایتایی و ... ادامه دادند و  امروز شاهد آن هستیم که تقریبا اکثر مردم پیج ها و رسانه های شخصی خود را در این محیط ها دارند.

برای وبلاگ نویسی در هیچیک از اشکال گفته شده، هیچ منع قانونی وجود ندارد ولی از بین شاید صدها هزار وبلاگ یا پیج و کانال اینستاگرامی و تلگرامی و ... تنها بعضی از آن ها میتوانند با استمرار در تولید محتوای مفید و دست اول، به محبوبیت و مرجعیتی دست یابند که مطالبشان توسط دیگران بازنشر شود.

امروز مجموعه رسانه ای امید سبزوار با وجود اینکه رسانه نوپاییست در همین مسیر قدم بر میدارد و در مقابل جریان خطرناکی که سعی در محدود کردن آزادی بیان شهروندان و میل به ایجاد تک صدایی و دیکتاتوری خبری در سبزوار دارند با قدرت می ایستد. لذا ضمن تشکر از همه عزیزانی که این رسانه مردمی را دنبال میکنند، از کلیه همکاران رسانه ای تقاضا داریم در صورتی که قصد داشتند مطالب تولید شده در امید سبزوار را بازنشر کنند، حتما و الزاماً با ذکر منبع «امید سبزوار» اقدام به این کار کنند. این در واقع یک دین شرعی و قانونی و عرفی به گردن آن هاست که حتما در صورت بازنشر مطالب امید سبزوار مانند هر رسانه دیگری منبع آن را ذکر نمایند.

با تشکر و به امید داشتن فضای رسانه ای کاملا سالم و قانونمند با رعایت حقوق مولفین