یک بانوی نیک اندیش سبزواری، با  اهدای بیش از 1500 نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار، امسال در ردیف خیرین نمونه کتاب در استان خراسان رضوی قرار گرفت.

به گزارش امید سبزوار عزت رئوفی زاده بعد از فوت همسر مرحومش، زنده یاد علیرضا پوینده که از جانبازان گرانقدر هشت سال دفاع مقدس هم بود، کتابخانه شخصی او را به اداره کتابخانه های عمومی سبزوار واگذار کرد و پس از آن بیش از 1500 جلد کتاب آن مرحوم از مشهد به سبزوار منتقل و در کتابخانه های مختلف این شهر توزیع شد.

ارزش ریالی کتاب های اهدایی از طرف خانواده رئوفی و پوینده 300 میلیون ریال برآورد شده است، اما ارزش معنوی این کار مسلماً بسیار بیشتر بوده و قابل اندازه گیری نیست.

گفتنی است تقدیر از خانم عزت رئوفی به عنوان خیرنمونه کتاب در خراسان رضوی، در واپسین روزهای آبان ماه طی آئینی با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، رئیس مرکز تحقیقات فراجا خراسان رضوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و کتابداران و مسئولین کتابخانه های عمومی نهادی و مشارکتی استان در سالن مجتمع فرهنگی آموزشی آفتاب ولایت مشهد، انجام شد.

در دومین تصویر این پست، خانم عزت رئوفی در کنار پدر و مادر مرحوم علیرضا پوینده و فرزندان ایشان مشاهده می شود. 

رسانه امید سبزوار ضمن گرامیداشت یاد شادروان علیرضا پوینده، به خانواده و بازماندگان فرهنگدوست آن مرحوم ادای احترام می کند.