🔷متن کامل پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت اللّه العظمی نوری همدانی «مدظله العالی»به کنگره سربداران شهر سبزوار

🔶بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

🔷الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ عَلَی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی ‌الْقَاسِمِ المصطفی مُحَمَّد وَ عَلَی أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فِی الأرَضینَ.

🔶با سلام و تحیت به آن مجمع محترم

🔷مردم سبزوار از گذشته دارای جایگاه تاریخی بوده‌اند و خدمات فراوانی به تشیع کرده‌اند و با تربیت علماء بزرگ و دانشمندان نامور در ترویج علم و فرهنگ و ادب اثرگذار بوده و در همین مسیر در ترویج فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) نیز موفقیت کسب کرده‌اند. 

🔶موضوع سربداران علاوه بر اینکه یک موضوع مهم در تاریخ شیعه می‌باشد شعار این جنبش عظیم یک موضوع مهم‌تر است. شعاری که بر گرفته از فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) است و در میان پیروان واقعی آن نیز به عنوان یک اصل ارزنده مورد توجه می‌باشد و آن اصل ظلم‌ستیزی و زیر بار ذلّت نرفتن و عزّت‌طلبی  است.

🔷عزّت‌طلبی یک اصل قرآنی است که دوری از آن زمینه‌ساز ذلّت و خواری فرد و جامعه را در پی خواهد داشت. زمانی که ذلّت آمد، شرافت انسان از بین خواهد رفت و در این موقعیّت است که سقوط فراهم خواهد شد. بر این اساس عزّت از آن خدا و رسول او و بندگان مطیع پروردگار است. « مَنْ کانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعاً » و مردم سبزوار پیشگام در این موضوع، و زمینه آنچنان در منطقه مهیا بوده است که مرحوم شهید رساله عملیه را برای آن دیار اهداء کرد. و این فرهنگ تا به امروز نیز ادامه دارد و این مردم مجاهد همچنان با همان تفکر ارزشمند، مسیر خود را ادامه می‌دهند. و پای انقلاب و عزّت‌طلبی و ظلم‌ستیزی ایستاده‌اند. جا دارد ضمن تکریم خدمات ارزشمند علماء و فرهیختگان در طول تاریخ آن دیار کهن، یاد و خاطره شهداء را نیز گرامی‌ بداریم. که در دوران انقلاب شکوهمند اسلامیِ امام و بعد از آن، دوران دفاع مقدس و تا به امروز در دفاع از امنیت و اندیشه‌های امام و حمایت از رهبر معظم انقلاب درخشیدند.

🔶در پایان از همه برگزارکنندگان این همایش خصوصاً حضرت مستطاب حجة الاسلام والمسلمین مقیسه امام جمعه محترم تشکر و قدردانی می‌نمایم.

🔷حسین نوری همدانی
24 آبان 1402