محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با ارسال پیامی به دبیرخانه دومین کنگره ملی سربداران این نهضت را  تحقق و تجلی عینی از روحیه جوانمردی، ظلم ستیزی و اسلام خواهی مردم سبزوار و خراسان دانست.

متن کامل پیام قالیباف به شرح زیر است👇👇👇

🔷تاریخ با عظمت ملت سلحشور ایران سرشار از جلوه های رشادت و ایثار و قیام علیه مستبدان و زورگویان و جور ظالمان بوده که این امر در روحیه عدالت جوئی و حق طلبی آنان عجین گردیده است.

🔶گنجینه افتخارات این مرز و بوم با حماسه آفرینی های بی شمار و در جای جای جغرافیای پهناور ایران مزین یافته است و قیام همیشه جاوید سربداران که با بهره مندی از آموزه ها و میراث ارزشمند دیانت و تشیع شکل گرفت، از نمونه های درخشان و تاریخ ساز در سپهر فرهنگ مبارزاتی و غیرتمندی دیار همیشه قهرمان خراسان می باشد.

🔷نهضت سربداران در راستای مقابله با ناهمسانی ها و نابسامانی های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن دوران و  استبداد حاکمان و کشمکش های آنان بر سر منافع و مطامع، با قیام سلحشوران و مبارزه با تسلط و  استیلای بیگانگان و ایادی آنان از سوی اقشار مردم برپا گردید. 

🔶مردم دیار غیور و ولایتمدار سبزوار که از جور ظالمان به ستوه آمده بودند با تأسی از مبانی شیعه و محبت خاندان اهل بیت علیهم السلام و عقیده راسخ در مبارزه با ستمگران، جنبش سربداران را در نهایت اخلاص و ایثار و از خودگذشتگی بنا نهاده اند و سرانجام نیز با گسترش این نهضت با شکوه، بساط حکام ظلم و جور برچیده شد و بیرق سرخ حسینی برافراشته گردید.

🔷نهضت سربداران تحقق و تجلی عینی از روحیه جوانمردی، ظلم ستیزی و اسلام خواهی و تکریم فضائل انسانی می باشد که ریشه در تار و پود این ملت سربلند داشته و ضرورت دارد ابعاد این قیام شیعی و روایت حماسی آن برای نسل جوان و آیندگان تبیین و ترسیم گردد.

🔶با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی آزادگان مبارز نهضت تاریخ ساز سربداران در دیار سبزوار قهرمان، از تلاش های ارزشمند شورای سیاستگذاری و دست اندرکاران برگزاری دومین کنگره ملی سربداران، تقدیر و تشکر می نمایم. 

✍️محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی

🌐برای پیگیری اخبار کنگره ملی سربداران به کانال ایتای امید سبزوار بپیوندید👇👇👇
https://eitaa.com/omidsabzevar