سبحان سلیمانی دانش آموز کلاس چهارم دبستان شاهد شهید فهمیده سبزوار طی پژوهشی دانش آموزی درباره ابوالفضل بیهقی، اقدام به تهیه یک روزنامه دیواری کرد.

این دانش آموز در این رابطه به امید سبزوار گفت: چند هفته قبل اطلاعیه ای را در گروه شاد مدرسه مان دیدم که قرار بود یکی از مدارس سبزوار به مناسبت روز بزرگداشت بیهقی در آبان ماه مسابقه روزنامه دیواری، نقاشی و شعر برگزار کند و با تشویق مادر و خاله ام علاقه مند شدم که در این مسابقه شرکت کنم.

سبحان سلیمانی همچنین گفت: در جریان تهیه این روزنامه دیواری، با ابوالفضل بیهقی به عنوان یکی از بزرگان شهر و کشورش آشنا شده و بعضی جملات مهم و پند آموز او را خوانده است، در حالیکه قبلا هیچ شناختی از او نداشت.

زهرا امیری خاله سبحان سلیمانی که در تهیه این روزنامه دیواری به سبحان کمک کرده است نیز به خبرنگار امید سبزوار گفت: اجرای چنین طرح هایی در مدارس سبزوار برای آشنایی فرزندان این شهر با بزرگان و مفاخر خود کاری بسیار ارزشمند و ضروریست زیرا باعث می شود بچه ها با هویت بومی و فرهنگیشان آشنا شوند و با افتخار به مشاهیر شهر و کشورشان انگیزه وطن دوستی و غیرت ملی در آن ها تقویت شود.

زهرا امیری افزود: در تهیه مطالب این روزنامه دیواری از مطالب آرشیو سایت های امید سبزوار و اسرارنامه و وبلاگ ابوالفضل بیهقی استفاده کردیم و قدردان مدیران این رسانه های فرهنگی به خاطر تولید محتوای مناسب در این زمینه هستیم.

گفتنی است در روزنامه دیواری سبحانی سلیمانی با موضوع بیهقی بخش های مختلفی نظیر بیوگرافی بیهقی، اشعار و جملات ناب او، معرفی تاریخ بیهقی و بخش خبرستان که شامل برخی خبرهای تیتروار مانند برگزاری جلسات هفتگی بیهقی خوانی توسط سمن ادبستان فرهنگ و اندیشه در سبزوار، نصب مجسمه ابوالفضل بیهقی در پارک ایرانیان توحیدشهر و ساخت انیمیشن کودکانه با موضوع معرفی بیهقی در مرکز فرهنگی هنری صبا مشاهده می شود. 

لازم به ذکر است این مسابقه روزنامه دیواری، شعر و نقاشی با موضوع ابوالفضل بیهقی همه ساله در ماه آبان توسط آموزشگاه ابوالفضل بیهقی سبزوار واقع در خیابان فیاض این شهر برگزار می شود که اقدامی بسیار قابل تقدیر و ستایش است.