رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار گفت: کتابخانه خیرساز شهدای گمنام که در دور میدان بیضی این شهر در حال احداث است، به 50 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

معصومه فلاحی در گفتگو با امید سبزوار افزود: ساخت این کتابخانه به همت خیر محترم حاج عباسعلی کوشکباغی در هفته دولت سال 1399 آغاز شد و در ادامه با همت سایر همشهریان نیک اندیش در قالب پویش «بنای کاغذی» ادامه یافت.

وی توضیح داد: این کتابخانه در دو طبقه با زیربنای 435 متر مربعی در زمینی به مساحت 253 متر مربع در حال احداث است.

فلاحی با بیان اینکه متاسفانه در سمت غرب شهر سبزوار با فقر شدید فضاها و امکانات فرهنگی مواجه هستیم، گفت: احداث کتابخانه شهدای گمنام در این ناحیه از شهر می تواند کمک شایانی به پر کردن این خلاء فرهنگی بکند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر کتابخانه های سبزوار فقط مکان های نگهداری و امانت و مطالعه کتاب نیستند بلکه به پاتوق های فرهنگی و محل های برگزاری بعضی رویدادهای هنری تبدیل شده اند و به طور مثال برگزاری محافل شعر و داستان، نشست های کتابخوانی و نقد ادبیات، کارگاه های مشاوره و مهارت های زندگی و ... در کتابخانه های سبزوار باعث جذب بیشتر خانواده ها و جوانان به کتابخانه ها شده است.

وی در پایان با تشکر از همه خیرانی که در امر کتابخانه سازی و تجهیز کتابخانه ها مشارکت دارند، گفت: برای تکمیل کتابخانه شهدای گمنام در غرب سبزوار هنوز نیاز به کمک خیرین داریم، تا انشاالله بتوانیم هر چه زودتر بخشی از محرومیت این ناحیه از شهر از امکانات کتابخانه ای و فرهنگی را برطرف کنیم.

گفتنی است زمین کتابخانه خیرساز شهدای گمنام سبزوار چندین سال قبل توسط یک شهروند خیر دیگر به نیت کتابخانه سازی در اختیار شورا و شهرداری سبزوار قرار گرفته و شهرداری و شورای پنجم سبزوار نیز این زمین را در اختیار حاج عباسعلی کوشکباغی قرار داده اند تا عملیات ساخت بنای آن را انجام دهد و در این بین خیران دیگری نیز در این پروژه مشارکت داشته اند.