محفل رونمایی از مجموعه شعر "در بارگاه نور" اثر حاج محمد رشیدی نسب از هنرمندان محلی روستای افچنگ همزمان با شب میلاد امام حسن عسگری(ع) در حسینیه این روستا برگزار شد.

در این مراسم که به همت اداره کتابخانه های عمومی سبزوار و با همکاری دهیار و اعضای شورای اسلامی افچنگ برگزار شد ۴۰۰ نفر از اهالی فرهنگ دوست روستا شرکت کردند.

معصومه فلاحی رئیس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار و چند نفر از اعضا محفل شعر مشکات سبزوار نیز در مراسم حضور داشتند.

در ابتدای مراسم آقای طالبی از اعضا شورای اسلامی افچنگ ضمن خیر مقدم به میهمانان و حاضران، تاریخچه ای از روستای شهیدپرور افچنگ ارائه داد.

وی با اشاره به پیگیری های مجدانه خانم فلاحی جهت تعمیر و تجهیز کتابخانه روستا از ایشان تقدیر کرد و گفت: کتابخانه افچنگ در سال های قبل از انقلاب دایر شده بود و بعد از انقلاب نیز به فعالیت های فرهنگی خود ادامه داد اما در چند سال اخیر به لطف تلاش های صورت گرفته، به کتابخانه نهادی تبدیل شد و در حال حاضر تنها کتابخانه روستایی سبزوار است که نهادی می باشد.

طالبی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری محفل رونمایی کتاب عنوان کرد: در روستای افچنگ به لطف اهالی و مسئولین برنامه های فرهنگی و مذهبی زیادی برگزار می شود اما جای برنامه هایی از جنس کتاب خالیست.

در ادامه مراسم  شاعران انجمن مشکات سبزوار از جمله دکتر مهدی صحرایی، استاد رازقندی، آقای حسین آبادی، خانم ها حسینی و عباسی و  آقای شاهینده از شاعران افچنگ اشعار خود را خواندند.

حسن ختام این بخش از مراسم، شعرخوانی آقای سید ابوالفضل دلبری بود که با اشعار طنز و محلی خود خنده بر لبان حاضران آورد.

در پایان از کتاب "در بارگاه نور" که اولین مجموعه شعر حاج محمد رشیدی از اهالی روستای افچنگ است رونمایی شد.

حاج محمدرشیدی ۶۹ سال سن دارد و سروده های او عمدتاً در موضوعات آیینی است. 

مجموعه شعر "در بارگاه نور" به همت دکتر جواد جعفری نسب مسئول محفل ادبی مشکات و توسط نشر ابن یمین منتشر شده است.

 

با سپاس از زهرا روحانی مسئول کتابخانه ناوی سبزوار به خاطر همکاری در تهیه این خبر