رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار گفت:  بخش نابینایان کتابخانه حاج ملا هادی سبزواری با داشتن بیش از ۱۹ هزار عنوان کتاب گویا و ۲۰۰۰ نسخه کتاب بریل یکی از مراکز فعال خدمات رسانی در حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شرق کشور است که علاوه بر شهرستان سبزوار به نابینایان و کم بینایان استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان خدمت رسانی می کند.

معصومه فلاحی با بیان اینکه نابینایان نیز همانند تمامی اقشار جامعه حق استفاده از همه امکانات رفاهی و فرهنگی را دارند، گفت: در همین راستا بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری، محافل هفتگی حافظ خوانی و نقد و تفسیر ابیات توسط کارشناسان و نیز کارگاه های مشاوره و مهارت های زندگی را برگزار می کند. 

وی همچنین از همکاری بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری با گروه جهادی شهدا خبر داد و گفت: در نتیجه این همکاری بیش از ۲۰عنوان کتاب در موضوعات دفاع مقدس، روانشناسی، رمان و ادبیات محلی با کمک های  خیرین چه به صورت اهدای صدا و چه به صورت خرید کتاب های بریل تهیه شده است و منابع تولیدی در دسترس نابینایان سایر کتابخانه های عمومی استان خراسان بزرگ قرار می‌گیرد.

فلاحی در ادامه، تشکیل گروه هنری آوای تماشا با هدف گویاسازی کتاب در قالب نمایش رادیویی را از دیگر برنامه های متنوعی دانست که در بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری اجرا می شود. 

این مسئول همچنین گفت: با پیگیریهای انجام شده توسط اداره کتابخانه های عمومی سبزوار ومساعدت شهردار محترم، خیابان منتهی به کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری جهت تسهیل رفت و آمد اعضای کم بینا و نابینای این کتابخانه در دست مناسب سازی است. 

به گفته فلاحی، بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری در حال حاضر بیش از 170 نفر عضو از سبزوار بزرگ و 3 استان شرق کشور دارد و در حوزه مربوط به کتاب های صوتی از آنجایی که از طریق ایمیل برای متقاضیان ارسال می شود، هیچ محدودیت مکانی برای پذیرش اعضا از شهرها و استان های دیگر و خدمات رسانی به آن ها نداریم. به کانال ایتای امید سبزوار بپیوندید (کلیک کنید)

اینستاگرام امید سبزوار: @omid.sabzevar