کارگردان مستند داستانی بسامو از ظبط موسیقی تیتراژ و موسیقی متن این اثر در استدیو هاتف به سرپرستی کاظم کرامت هنرمند پیشکسوت سبزواری خبر داد.

امیرحسین مرادی در همین رابطه لحظاتی از پشت صحنه ضبط این موسیقی را در اختیار رسانه امید سبزوار گذاشت و گفت: نوازنده این اثر حسام درخشانی و تنظیم کننده آن جهانبخش درخشانی است و آهنگسازی آن توسط کاظم کرامت صورت گرفته است.

او افزود: این موسیقی که مدت زمانی بسیار کوتاه دارد، از تِمی حماسی برخوردار است که می تواند حماسه سازی و دلاوری های مردم سبزوار در دوره های مختلف تاریخی خصوصا در دوران مبارزه با مغولان و قیام سربداران را به مخاطب یادآوری کند.

 گفتنی است در موسیقی تیتراژ مستند داستانی بسامو، صدای کاظم کرامت را می شنویم که می خواند: «ما کویر غیرتیم، سبزواری همتیم، کوه عشق و عزتیم ، ما سربداری غیرتیم» و سپس عبارت «سبزوار سربدار» را با لحنی پرخروش و حماسی بیان می کند.

البته امیرحسین مرادی در گفتگو با امید سبزوار به این نکته تأکید کرد که این موسیقی هنوز نهایی نشده و ممکن است در ادامه تغییراتی در بخش هایی از این موسیقی یا در کل آن ایجاد شود.

لازم به ذکر است، تولید دو مستند داستانی بسامو و سبزوارمن به تهیه کنندگی موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق و کارگردانی امیرحسین مرادی در تابستان سال جاری شروع شد و اکنون کار به مرحله تدوین و ساخت موسیقی و طراحی پوستر رسیده است.