استاد غلامرضا مشتاقی چهره ی بیاد ماندنی و پیشکسوت سبزوار در عرصه ی ورزش زورخانه ای و صاحب زنگ است. وی همچنین از بازاریان قدیمی و معتمد دیار سربداران محسوب می شود. 
وی متولد سال ۱۳۱۰ است و علاوه بر ورزش زورخانه ای از پیشکسوتان تعلیم رانندگی با 40 سال سابقه کار تعلیم در سبزوار نیز محسوب می شود.

استاد مشتاقی در آوان جوانی  ابتدا حرفه ی خیاطی و پارچه فروشی را تجربه کرد و ۳۰ سال درین دو شغل به مردم خدمت نمود و همزمان  آموزش و تعلیم رانندگی را انتخاب کرد و دست به فرمان شد و از سال ۱۳۴۸ لغایت ۱۳۸۸ چهل سالی هم صادقانه  نحوه ی صحیح رانندگی را در آموزشگاه رانندگی تختی به نسل جوان آموزش داد به طریقی که اکثر شهروندان مشتاق بودند تا آموزش رانندگی را با وی بیاموزند.

حاج غلامرضا  مشتاقی همچنین در زمینه ورزشی نیز از سن ۱۸ سالگی باستانی کار شد و هم اکنون بیش از ۶۰ سال است که به عنوان میاندار و در حرکت و چرخش میل و کبّاده و.....در سبزوار سابقه ی درخشانی دارد و از کهنه پیشکسوتانی ست که صاحب زنگ است و شایسته احترام .
تا کنون چندباری هم از سوی باشگاههای زورخانه ای ، باستانی کاران و ادارات مربوطه از ایشان تقدیر و تجلیل بعمل آورده اند.

انسانی شایسته و درستکار، پاکدست و متدین، خوش اخلاق و مهربان،بااصالت و با متانت، هرکجا هست خدایا بسلامت دارش

گفتنی است، این مطلب به کوشش هنرمند و پژوهشگر فرهنگی و هنری سبزوار جناب آقای محمود صابر تهیه شده است.

تصاویر این پست از پیج اینستاگرامی آقای محمودصابر برداشته شده و مربوط به عیادت او و آقایان محمد عوضوردی و علی ناری از ورزشکاران صاحب نام سبزوار از استاد مشتاقی است. وبلاگ امید سبزوار عکس ها و تصاویر بیشتری از استاد غلامرضا مشتاقی در دست ندارد. امیدواریم در صورتی که هر یک از مخاطبان گرامی عکس ها و اطلاعات بیشتری از این ورزشکار پیشکسوت و شهروند خوشنام دیار سربداران داشتند، به تکمیل این مطلب یاری رسانند.