یکی از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در غرب خراسان و مدیرعامل سمن کتابخوانی دانشوران بیهق از سفر قریب الوقوع هیأت داوران انتخاب پایتختی کتاب ایران به سبزوار خبر داد.

موسی الرضا دانایی در گفتگو با وبلاگ امید سبزوار اظهار داشت: سبزوار امسال به عنوان یکی از 12 شهر دوستدار کتاب ایران معرفی شد و به جمع نامزدهای کسب عنوان پایتختی کتاب راه یافت و طی روزهای آینده هیأت داوران این جشنواره در راه سبزوارند تا از نزدیک به بررسی فعالیت ها و اقدامات مردمی این شهر در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بپردازند.

وی توضیح داد: هم اکنون فهرستی از چندین مکان که با همت مردم سبزوار در ارتباط با ترویج کتابخوانی فعالیت می کنند، آماده شده تا در مدت سفر هیأت داوران پایتختی کتاب، به انتخاب آن ها از همه یا دست کم برخی از این مکان ها بازدید به عمل آید.

دانایی در ادامه به برخی از مهمترین ظرفیت های مردمی سبزوار در حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد آمادگی و پویایی خوبی در مردم فرهیخته و کتابخوان سبزوار برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران وجود دارد و امیدواریم در روز حضور هیأت داوران نیز بتوانیم این آمادگی و ظرفیت های ارزشمند مردمی را به خوبی به نمایش بگذاریم.

وی از برگزاری جلسه ای توجیهی در همین رابطه با حضور برخی از فعالان عرصه کتابخوانی خبرداد که این جلسه صبح فردا در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار برگزار می شود.

دانایی همچنین از رسانه های محلی با پتانسیل های بالایی که دارند و نیز از نمایندگی های رسانه های کشوری و استانی در سبزوار درخواست کرد در این مدت باقی مانده تا انتخاب پایتخت کتاب ایران توجه ویژه ای به پوشش ظرفیت های سبزوار داشته باشند زیرا قطعا یکی از حوزه هایی که در انتخاب پایتخت کتاب ایران مورد توجه داوران قرار می گیرد و بر نظر آنان تاثیر گذار خواهد بود، انعکاس رسانه ای فعالیت های یک شهر در حوزه کتاب و کتابخوانی است.