با انجام اولین پرواز مسیر سبزوار – نجف – سبزوار در شهریورماه 1402 فهرست مقاصد پروازی فرودگاه سبزوار از ابتدا تا کنون به 5 مورد افزایش یافت. 

پرواز سبزوار – نجف به مناسبت ایام اربعین 103 مسافر (مجموعاً 206 نفر در دو پرواز رفت و برگشت) را در این مسیر بین المللی جابه جا کرد.

فرودگاه سبزوار که در سال 1382 با همت مردم (موسسه آبادانی دیار سربداران) وکمک مسئولان وقت به بهره برداری رسید، تا کنون عمده پروازهایش داخلی و در مسیر تهران بوده است. اما در کارنامه فعالیت این فرودگاه 4 شهر داخلی و خارجی دیگر نیز مشاهده می شود. 

فرودگاه سبزوار تا کنون  در داخل کشور به جز تهران، به جزیره کیش هم پرواز داشته است و اما مقاصد خارجی تنها فرودگاه نیمه غربی خراسان رضوی تا کنون شامل سه شهر بغداد و نجف در کشور عراق و دمشق در کشور سوریه می شوند.

بدین ترتیب تعداد مقاصد خارجی پروازهای فرودگاه سبزوار از تعداد مقاصد داخلی آن بیشتر بوده اما  تعداد پروازها و مسافران جا به جا شده در مسیرهای خارجی بسیار کمتر از مسیرهای داخلی بوده است.  

همچنین از آنجایی که پرواز سبزوار نجف توسط شرکت هواپیمایی سپهران انجام شد که تا کنون هیچ پروازی را در فرودگاه سبزوار انجام نداده بود، تعداد شرکت های هواپیمایی که تا کنون در فرودگاه سبزوار پرواز داشته اند نیز به 6 شرکت افزایش یافت.

پیش از این تنها شرکت های آسمان، آتا، ماهان، تابان و ایران ایر پروازهایی را در فرودگاه سبزوار انجام داده بودند و در شهریور 1402 شرکت سپهران نیز به این جمع اضافه شد.

با توجه به اینکه انجام موفقیت آمیز پرواز سبزوار – نجف – سبزوار در شهریور 1402 نشان داد این فرودگاه هیچ کمبود واقعی در زمینه استانداردهای لازم برای نشست و برخاست هواپیماها ندارد و حتی می تواند میزبان هواپیماهایی نظیر بوئینگ در پروازهای بین المللی باشد، امید می رود مسئولان مربوطه در شهرستان و استان عزمی جدی برای از سر گیری پروازهای دائمی فرودگاه سبزوار به مقاصد پر مسافر غرب خراسان نظیر تهران، کیش، عتبات عالیات و ... از خود نشان دهند.