آیا می دانستید بر خلاف تصور عمومی رایج، که اکثرا گمان می کنند، سبزوار یک شهر غیرصنعتی است، اما در واقع با همت مردم غیرتمند و بخش خصوصی قوی این شهر، امروزه صنایع متعددی در بزرگترین شهر غرب خراسان به وجود آمده اند که چهره ای تقریبا صنعتی و یا دست کم نیمه صنعتی به سبزوار بخشیده اند؟

به گزارش امید سبزوار یکی از صنایع ارزشمندی که در سالهای اخیر در سبزوار ایجاد شده و تعداد زیادی از جوانان این شهر را به کار گرفته است، کارخانه داروسازی طاها است.

شرکت سرمایه گذاری صنایع مشارکتی طاها (سهامی خاص) در سال ۱۳۸۵ در شهر سبزوار تاسیس شد.

این شرکت بیش از ۲۰۰۰ سهامدار دارد و در سال ۱۳۹۵ با چهار خط مجزای تولید محصولات  API  توسط ریاست جمهوری ایران افتتاح شد.

این مجموعه اولین واحد تولید کننده ماده موثره داروهای هورمونی در ایران و بیست و پنجمین در دنیا می باشد. در سال ۱۳۹۸ نیز واحد تولید محصولات نهایی داروهای نیمه جامد هورمونی به شکل شیاف در این مجموعه به بهره برداری رسیده.

به گفته علی بهروزی فر مدیر روابط عمومی شرکت داروسازی طاها، در حال حاضر حدود 90 نفر پرسنل که اغلب تحصیلکرده رشته های شیمی و عده ای نیز تحصیلکرده مکانیک هستند، در این کارخانه مشغول به کار شده اند.

یکی از محصولات پر کاربرد این شرکت شیاف پروژسترون است که با مارک «ژست تا» در همه کشور توزیع می شود و از مهمترین تأثیرات آن جلوگیری ازسقط جنین و یا درمان افسردگی پس از زایمان می باشد.

تصاویر زیر از وبسایت شرکت طاها گرفته شده است و تعدادی از نیروهای جوان این شرکت را نشان می دهد که لباس کار بر تن کرده که هر روز لباس کار بر تن کرده و علاوه بر تولید برخی اقلام دارویی مورد نیاز کشور خودشان هم به کمک این صنعت از معضل بیکاری در امان مانده اند.

با سپاس از تمامی سرمایه گذاران و دست اندرکاران راه اندازی این طرح صنعتی در شهرستان سبزوار، بی شک این باقیات الصالحاتی است که خیر و برکت آن را در زندگیشان احساس خواهند کرد.

به امید آنکه چنین سرمایه گذاری هایی در سبزوار بزرگ و عزیزمان همچنان از سوی مردم غیرتمند و پرتلاش این دیار ادامه یابد و نیز بخش دولتی نیز کم کاری گذشته خود را به لحاظ سرمایه گذاری های بزرگ صنعتی جبران نماید.