منطقه ویژه اقتصادی سبزوارویژه نامه عملکرد موسسه آبادانی دیار سربداران در طول 3 دهه از فعالیت این تشکل مردم نهاد موفق و تأثیرگذار در سبزوار و شمال شرق ایران منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری امید سبزوار، آشنایی با فعالیت های موسسه آبادانی دیار سربداران از آن جهت حائز اهمیت است که این موسسه اولین تشکل مردمی غیرانتفاعی (عام المنفعه) در ایران است که توانسته پروژه های بزرگ و با اهمیتی را که تا قبل از این فقط توسط دولت ها انجام می شد، در شهر سبزوار با همت و سرمایه مردمی اجرا کرده و به بهره برداری برساند.

در همین راستا یکی از مهمترین دستاوردهای این موسسه ساخت فرودگاه سبزوار و تحویل آن به دولت است که تا پیش از آن، هیچ نمونه دیگری از ساخت فرودگاه توسط بخش خصوصی در ایران وجود نداشت. همچنین این موسسه با مدیریت، برنامه ریزی و همکاری مستقیم و غیرمستقیم در پروژه های مهم دیگری نظیر احداث راه آهن، احیای اراضی موات ریگ منزل، طرح ساماندهی مشاغل مزاحم شهر سبزوار، ایجاد شهرک اندیشه و ... در طول این سه دهه همواره به عنوان یکی از موفق ترین سازمان های مردم نهاد کشور در غرب خراسان و منطقه سبزوار بزرگ فعالیت کرده است.

در حال حاضر نیز موسسه آبادانی دیار سربداران پروژه مهم و سرنوشت ساز منطقه ویژه اقتصادی سبزوار را در دست پیگیری دارد که هم اکنون این پروژه به مراحل پایانی خود نزدیک شده تا انشاالله مردم غرب خراسان شاهد ثمربخشی یکی از بزرگترین پروژه های اقتصادی شمال شرق ایران در شهر و دیار خود باشند.

در ادامه می توانید فایل کامل این نشریه را با عنوان چکیده ای از سه دهه پایمردی به صورت PDF مطالعه کنید:

دریافت فایل PDF ویژه نامه دستاوردهای موسسه آبادانی دیار سربداران (روی اینجا کلیک کنید)