✍️امید برومندی / رسانه امید سبزوار 

🔷این روزها مباحث مرتبط با ارزیابی عملکرد دولت سیزدهم که در سومین سال فعالیتش با حادثه سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور و شهادت سرنشینان آن، به پایانی زودهنگام رسید در سراسر کشور داغ شده است. به طور مثال  امام جمعه گناباد راه اندازی طرح نیمه تمام فرودگاه این شهر را بعد از ۲۸ سال از جمله دستاوردهای مهم و ماندگار دولت سیزدهم در گناباد برشمرده است.

🔶اینک ما هم در سبزوار بد نیست با وجود احترام و ارادتی که نسبت به رئیس جمهور فقید کشورمان داریم، در میدان عمل مطالبات اساسی مردم سبزواربزرگ از دولت سیزدهم را بررسی کنیم و ببینیم چه نمره ای میتوانیم به کارنامه دولت شهید رئیسی بدهیم؟

🔷برای پاسخ این سئوال باید ابتدا نگاهی به مهمترین انتظارات و پروژه های زیرساختی غرب خراسان بیاندازیم که اجرای آن ها جزء نیازها و اولویت های محرومیت زدایی و توسعه سبزواربزرگ بوده است:

1️⃣پروژه راه آهن سبزوار – سلطان آباد با 45 کیلومتر طول کوتاه ترین پروژه ریلی کشور است که سالهاست ساخت آن به طول انجامیده.

2️⃣جاده های سبزوار – جوین – اسفراین و نیز جاده سبزوار – ششتمد – بردسکن بارها و بارها قربانی گرفته و انتظار مردم تسریع در دوبانده شدن و ایمن سازی این جاده ها بوده است.

3️⃣نیروگاه 546 مگاواتی برق سبزوار ظاهرا به مراحل پایانی رسیده اما هنوز رسما افتتاح نشده است.

4️⃣فرودگاه سبزوار در حدود یک دهه قبل دوره پر رونقی از پروازهای روزانه به تهران و حتی پروازهای خارجی به عتبات عالیات را تجربه کرد اما در سالهای اخیر علی رغم استقبال بالای مسافران تقریبا به حالت تعطیلی کشیده شد!

5️⃣منطقه ویژه اقتصادی سبزوار از سال 1390 همه مجوزهای لازم را از دولت و مجلس دریافت کرده و همه زیرساخت های مورد نیاز برای شروع به کار آن توسط سازمان مسئول فراهم آمده اما پروژه ای که شروع به کارش می تواند در همان فاز اول صدها فرصت شغلی ایجاد کند، هنوز منتظر اجازه افتتاح است.

6️⃣ آزادراه حرم تا حرم در محدوده سبزوار بدون پیشرفت باقی مانده است.

7️⃣نهضت ملی مسکن در غرب خراسان آغاز به کار کرده اما ظاهرا با مشکلاتی دست و پنجه نرم میکند.

8️⃣استان شدن سبزوار در جهت محرومیت زدایی از غرب خراسان که همواره قربانی تمرکز امکانات در مشهد و غفلت مدیران استانی از شهرهای دور از مرکز استان خراسان رضوی بوده، از انتظارات دیرینه سبزواری هاست که هنوز به آن توجهی نشده است.

9️⃣  ...؟

🔶شما چه انتظارات مهم دیگری از دولت داشتید و آیا محقق شده است؟ در مجموع به عملکرد دولت شهید رئیسی چه نمره ای می دهید؟